Khamis, 24 Januari 2013

Pengakuan Buat Kaum Hawa


” Sesungguhnya cinta itu buta “Cinta itu mampu membutakan mata dan hatimu
dalam membezakan perkara yang hak dan yang batil apabila  meletakkan cinta itu atas dasar nafsu dan tidak kerana Allah SWT.
Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih..
Aku tulis ini bukan niat untuk menyakiti atau melukakan hatimu tetapi inilah yang aku harapkan dari tulus hati seorang lelaki yang hina dan penuh dengan dosa ini.. Terimalah dariku.
Ingatlah kejadianmu terlalu istimewa dan unik, terciptanya daripada tulang rusuk Adam yang bengkok, menghiasi taman-taman indah lantas menjadi perhatian sang kumbang di taman bunga.
Umpama sekuntum bunga harum di taman, Aromamu bisa menarik perhatian sang kumbang untuk mendekatimu. Namun..
Tidak semua bunga begitu, Senang untuk didekati oleh sang kumbang, Lantaran duri yang memagari dirinya, Umpama mawar, Dari kejauhan, Sudah terhidu akan keharumannya.
Serta kilauan warnanya, Yang memancar indah, Mengundang kekaguman terhadap sang kumbang.. Tapi awas duri yang melingkari bisa, Membuatkan sang kumbang berfikir beberapa kali untuk mendekatinya.
Aku suka sekiranya kau seperti mawar, Aspirasi setiap gadis. Bentengilah dirimu dengan perasaan malu, Yang bertunjangkan rasa keimanan dan keindahan taqwa kepada Allah.
Ingatlah bahawa ciri-ciri, seorang wanita solehah ialah Ia tidak melihat kepada lelaki dan lelaki tidak melihat kepadanya. Sesuatu yang tertutup itu, Lebih berharga, Jika dibandingkan dengan sesuatu yang terdedah.
Umpama sebutir permata yang didedahkan buat perhatian umum, Dengan permata yang diletakkan dalam satu bekas yang tertutup sudah pastinya keinginan untuk melihat Permata yang tersembunyi itu melebihi daripada yang terdedah.
Wanita solehah yang taat dan patuh pada PenciptaNya dalam melayari liku-liku kehidupannya adalah harapan setiap insan yang bernama Lelaki.
“Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia daripada setitis air mani yang bercampur yang Kami (hendak mengujinya dengan perintah dan larangan), kerana itu Kami jadikan dia mendengar dan melihat.”
“Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya adalah Dia menjadikan untukmu pasangan dari jenismu sendiri agar kamu merasa tenteram terhadapnya. Dan di antara kalian Dia wujudkan rasa kasih dan sayang”
Terimalah kata-kata seorang ahli sufi iaitu Rabiatul Adawiah sebagai renungan bersama :
“Cintakan manusia itu tidak mewujudkan kebahagian yang abadi untuk seseorang insan , kerana ia tidak kekal , cintakan manusia seringkali membuatkan seorang itu gagal , kecewa , menderita dan terseksa, oleh itu tidak ada suatu cinta pun yang dapat membuahkan kebahagiaan dan kenikmatan yang kekal abadi kecuali cinta kepada pencipta manusia itu sendiri.
“Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah.” (Riwayat Muslim)


“ANTARA TANDA KEBERKATAN SESEORANG WANITA ITU IALAH, CEPAT PERKAHWINANNYA,CEPAT PULA KEHAMILANNYA DAN RINGAN MAHARNYA……”

= Cintakan bunga , bungakan layu .. Cintakan manusia , manusiakan mati .. Cintakan dunia , dunia yang kau tinggalkan pergi .. Cintakan Ilahi , cinta yang abadi , cinta yang hakiki , cinta yang sejati .. 









0 comments: