Ahad, 22 April 2012

Kisah Syria : Penduduk yang terancam!


Pemerintahan di Syria didukung oleh Basyar Al-Assad yang mana adalah daripada golongan Syiah. Basyar juga merupakan anak kepada Hafez Al-Assad yang mana mantan Presiden Syria. Basyar mula berkhidmat sebagai presiden pada 17 Julai 2000.
Basyar Al-Assad,Presiden Syria
Sejak kecik lagi Hafez mengajar Basyar bunuh bayi-bayi. Tahun 1982 rejim Assad (zamn Hafez) bunuh lebih 40 ribu orang. Jadi sejak Januari 2011, rakyat Syria bangkit menentang rejim Assad, dan sampai ke Februari ni dah 8ribu Muslim meninggal.

ikutilah kisah sebenar Syria...


Bukan itu sahaja banyak lagi bentuk kekejaman yang berlaku terhadap penduduk Syria

  1.  Penduduk yang cedera dibiarkan begitu sahaja.
  2. . Satu peristiwa dimana 19 orang doktor di hospital dan 40 orang pesakit dibunuh oleh tentera Assad di hospital tersebut.
  3. 413 orang syahid di dalam penjara.
  4. Wanita-wanita dicolek dan dirogol di hadapan ahli keluarga mereka oleh tentera Al- Assad. Lebih menyedihkan sebelum dirogol, mereka digari terlebih dahulu.
  5. Seorang ukhti bernama Zainab Al-Husni telah ditangkap dan mahu diperkosa oleh tentera yang menangkapnya. Kemudiannya, beliau dibunuh dan telah dikerat sebanyak 4 kali. Anggota badannya yang dikerat dimasukkan ke dalam plastik, lalu dicampakkan ke hadapan keluarga beliau.
  6. Mengucapkan takbir Allahuakbar merupakan sesuatu yang tidak disukai.
  7. Kalimah LailahaIllah Allah ditukar menjadi La Illaha Illa Basyar Asad. 
  8. Basyar Assad yang juga daripada kelompok Syiah yang terkeluar daripada Islam mengharuskan membunuh Muslimin Sunni kerana bagi kalangan Syiah sesiapa yang bunuh Sunni baginya sunat.
  9. Kezaliman mereka terhadap wanita dan kanak-kanak juga terlalu dahsyat melebihi Israel. Malah, rakyat Sunni dibunuh sesuka hati.
  10. Rakyat yang keluar untuk demonstrasi akan mandi dan berwudhu' terlebih dahulu kerana mereka yakin mereka akan syahid.

peta Syria
“Ya ALLAH! Berikanlah kemenangan buat ummat Islam di Syria dan di Palestin. Jika Dikau tidak mengasihani kami yg berdoa ini mungkin kerana dosa-dosa kami yang banyak membelenggu diri kami, Kau kasihanilah Ya Allah kanak-kanak suci yang telah kehilangan ayah bonda. Berilah kemenangan buat mereka Ya Rabb!”

 Bantuan Muslimin seluruh Dunia amat diperlukan! Bantulah penduduk Muslimin~

"Sesungguhnya ukmin itu bersaudara"
                                      (Al-Hujurat)

0 comments: